Wereldreis Jasper en Rosanne

Dat was dan het Noordereiland

Jeetje, wat een reacties op de foto's van Jaspers baard zeg! Hij groeit nog steeds hard en helaas, ondanks onze witte kerst, hebben we op Tahiti geen kerstman, want over 4 weekjes gaat de baard er weer af!
De afgelopen weken hebben we niet stilgezeten, we zijn namelijk onder een sterrenhemel van gloeiwormen doorgedreven, hebben de Tongariro Alpine Crossing bewandeld, zijn bij de berg uit The Last Samurai geweest, hebben wormen gevoederd op een biologische camping en zagen langs de zuidkust van het noordereiland zeehonden!

Even kort over bovenstaande belevenissen. De Tongariro Alpine Crossing is een wandeling van 19,4 km waarbij je langs 'Mt. Doom' uit Lord of the Rings komt en nog een andere vulkaan. Het landschap was hier prachtig, helderblauwe kratermeren, rode as van de vulkaan, sneeuw en zelfs nog een tropisch regenwoud! Wij zouden die ochtend opgepikt worden op de parkeerplaats 20 minuten rijden vanaf onze camping. Toen we om 5 uur 's ochtends de auto wilden starten, deed hij het niet!!! Ongelooflijk, wil je een prachtige wandeling gaan doen op een stralend mooie dag, heeft je auto het begeven! We hadden enorme mazzel dat er nog 2 anderen op de camping waren die de wandeling ook gingen doen, want we konden op die manier met hun meerijden.... Achteraf bleek de auto niet te starten door een combinatie van koud weer en een lage accu....
Na de wandeling konden we onze zere voeten ontlasten in de Hot Pools op de camping! Dit was een mineraalbad die door vulkanische warmte verhit werd. Dit 40 graden bad stonk gelukkig niet, maar er zat wel een iewat vreemd kleurtje aan door het hoge ijzergehalte. Ook was er een heerlijk warm bubbelbad waar we zeker wat uurtjes doorgebracht hebben.

Die berg uit The Last Samurai, Mt. Egmond, was voor ons wat minder spectaculair, doordat een wolkendek besloten had daar lekker een paar dagen boven te gaan hangen, waardoor wij niet veel van de berg gezien hebben, helaas. De weg naar deze berg toe heette 'The forgotten land Highway', dit was een prachtige route door een bijzonder landschap. Bij Mt. Egmond hebben we op een Bio Camping gestaan, waar ze een windmolen hadden die 450 Watt produceerde, een wormenboerderij (leuke naam voor een composthoop zeg maar), een waterrad die ook en of ander produceerde en nog wat biologische etenswaren. Oh ja, en het 'toilet' moesten we 'doorspoelen' met zaagsel, hihihi! Wij hadden onze tent naast een weiland met 2 geiten geparkeerd. Ik heb de beesten 's avonds nog vriendelijk verzocht hun hoefjes buiten te laten staan, maar nee hoor, 's nachts waren ze doodleuk tapdansend door hun binnenverblijf aan het paraderen, heerlijk geslapen dus....

De afgelopen dagen heeft het behoorlijk gewaaid en sliepen we dus regelmatig in de auto i.p.v. tent, een ballonvaart hadden we namelijk niet zoveel zin in. We zijn richting de kust gereden, waar we een kolonie zeehonden aantroffen. Eerst zaten we 10 minuten een beetje suf voor ons uit te staren, tot Rosanne opmerktte dat de stenen bewogen! Die beesten vallen nauwelijks op, maar we hebben er naderhand behoorlijk wat kunnen spotten, heel gaaf!
Ook zijn we daar naar een vuurtoren geklommen, daar was de wind zo hard, dat we er gewoon tegenin konden hangen, LOL!!

Overal op de kaart staan symbooltjes van The Lord of the Rings, zo hebben we al heel wat movie-sets gezien, niet terug te herkennen, maar wel leuk om geweest te zijn. Op dit moment zijn we in Wellington, vanuit hier gaan we de veerboot naar het zuidereiland pakken.
Tot horens op het Zuidereiland!

Xx Jasper en Rosanne

Nikky

ohohoh! ik let even niet op en jullie zitten alweer in new zealand!! wauw! ziet er echt geweldig uit!!
Ohhh jasper die baard...je kunt zo in engeland komen wonen..het is hier deze maand niet November maar Movember en alle mannen lateen hun baard (mouchtache..snappie?) staan om geld op te halen voor prostaatkanker..hele bijzondere verschijningen soms! hahaha!
Maar geniet er weer van! hier is het gelukkig ook nog stralend mooi weer aan de kust maar ik geloof toch wel een aantal graden kouder ;)
Dikke kus!

Sandra

Wow, wat gaan jullie goed! Mooie foto's weer en ik kan me voorstellen dat t erg indrukwekkend geweest moet zijn daar!
Nog niet moe van alle nieuwe cultuur en natuur elke dag?
Hier begint alles weer in de Sinterklaas sferen te komen en afgelopen weekeind is onze goedheiligman weer gearriveerd met Pakjesboot 12. Alle kinderen weer een maand lang zenuwachtig, heel fijn. Wij volwassenen (ofzo) hebben weer stress om op tijd de cadeautjes, gedichten en surprises klaar te hebben vóór het heerlijke avondje. haha,

Geniet ervan op het Zuidereiland en tot de volgende keer!

Liefs uit Utrecht (my new hometown!)
Sandra