Wereldreis Jasper en Rosanne

Ruben en de aap met een sinaasappel in zijn mond

Er was eens een eiland ver weg van Nederland, waar zon, strand, jungle en hoge golven goede vrienden van elkaar waren. Op dat eiland wat Pangkor genaamd was, moesten we wachten tot we weer terug naar KL konden om een vlucht naar Sabah te pakken. Op het eiland hebben we lekker gerelaxed, beetje zwemmen, Nederlands fort uit 1641 bekijken, duiken in de hoge golven, Hornbill vogels voeren, broodjes pindakaas smeren en rondcrossen op schakenbrommertjes.
Wel moest je op de weg goed uitkijken voor één van de vele roze taxibusjes die voorbij scheurden en voor overstekend wild, haha. Tijdens het rondrijden hadden Jasper en Rosanne al een kudde apen aan de kant van de weg gezien, maar Ruben was er in volle vaart voorbij gereden. Voordat hij kon zeggen dat hij baalde de apen niet gezien te hebben sprong er een voor zijn brommer. Ruben had zijn eerste aap gezien! Hij kwam vanuit de bosjes wandelen (met een sinaasappel in zijn mond) en bleef ineens stilstaan toen hij Ruben zag. Ruub natuurlijk vol in de remmen en gelukkig had het beest (de aap bedoel ik hier) besloten zich net op tijd met een grote sprong richting bosjes te verplaatsen...

Na een lange reis en nacht doortrekken op het vliegveld van Kuala Lumpur zijn we gister in Kota Kinabalu (KK) aangekomen. (zie foto's van het slapen op vliegveld, creatief met een beetje afkijken bij de Aziaten) Hier hebben we niet veel meer gezien dan ons bed en niet meer gedaan dan het bestuderen van de binnenkant van onze oogleden (zoiets was het toch Ria?). Inmiddels zitten we in een klein plaatjes vlakbij het hoofdkwartier van Mount Kinabalu. Alle 2-daagse bergbeklim tours waren in KK al volgeboekt, dus zat er niets anders op dan naar het park zelf toe te gaan en te hopen op afzeggingen... Na een paar uur wachten kwam dan eindelijk het goede nieuws dat we de 16e de berg op kunnen! Mount Kinabalu is met zijn 4095 m hoogte, de hoogste berg van Azië! We zien erg uit naar de klim en jullie horen al onze belevenissen van deze avontuurlijke tocht snel!

Fijne vakantie iedereen!

Liefs Jasper, Ruben en Rosanne

Laura van Breugel

Jooo, spannend die berg! Hopen dat het lekker bergbeklimweer is (of is het daar altijd mooi weer?)
Leuk verhaal!

Egbert

Jongens en zus!! heerlijk verhaal en foto's weer!! Caro en ik wonen eindelijk in ons huisje...is ook relaxed na 2 jaar geen eigen plekkie gehad te hebben...op de achterbak van de auto na dan...maar nog ff iets...de grootste berg van azie..??!!?! 4000 meter??? wat dacht je van de himalaya dan en de mt everest....top of the world.... ook nog s een trip waard denk ik..Geniet ervan met zn 3en!!! Kus eggie en Caro

Henk

Nog bedankt voor je advies. We zijn nu voor de 3de dag in bangkok, vanavond met de nachttrein naar Chang Mai. Daarna naar Luang Prabang. En dan door naar het zuiden van Laos, waarna we nog even gaan relaxen op een van de thaise eilanden.

Nog heel veel plezier. En als ik thuis kom laat ik het nog wel even weten hoe het was en zal ik je verhalen ook even gaan lezen.

Gr. Henk en Mayo

alice

eindelijk jullie reisverhalen weer eens gelezen, jullie kunnen van jullie reis wel,een boek uitgeven.
wat maken jullie veel mee enne ..succes met die berg(haha) ik ga nu nog even de foto's bekijken.
geniet nog van jullie reis!!!
groetjes en dikke kus alice frits aniek karlijn