Wereldreis Jasper en Rosanne

Kuala Lumpur, Melaka & Kuala Lumpur

Inmiddels is het alweer een poosje geleden dat wij een reisverslag geplaatst hebben, dus nu weer de hoogste tijd.

Na een geweldige tijd in Taman Negara National Park, Maleise jungle waar we per wereldontvanger meekregen dat Michael Jackson niet meer onder ons is (of inmiddels al wel geloof ik

Tongue out
), zouden we naar de Cameron Highlands gaan. Aangezien het VIPbuskaartje 20 euro kostte, hebben we besloten het openbaar vervoer te proberen. Het eerste deel van de reis verliep prima, tot we bij het hoofdstuk 'overstappen op de trein' aankwamen... Ken je die mop van die trein die naar de Cameron Highland gaat? Die ging niet! Wij vervolgens maar naar het busstation gelopen als 2 slakken met onze huisjes op de rug, blijkt het alleen mogelijk te zijn om via Kuala Lumpur (KL) in de Cameron Highlands te komen (aangezien de trein nog maar 1x per dag gaat). Omdat KL ons volgende punt op de routewas, hebben we maar besloten eerst daar even te vertoeven.

Na twee dagen veel rondlopen en sightseeing in de drukte(zoals de Petronas Twin-Towers, waar we binnenin naar de bioscoop zijn geweest! De KL Tower, Chinatown waar alles te koop is voor weinig geld en een klote kwaliteit, Little India waar we heerlijk hebben gegeten, Starbucks voor heeeeeerlijke koffie en zo nog wel meer) hadden we dit ook wel weer gezien. Op naar de volgende locatie dus, Melaka. Dit is een stadje die op de World Heritage list staat. In 1641 hebben de Nederlanders Melaka zelfs veroverd van de Portugezen. Ze dreven vanuit hier handel in o.a. kruiden en specerijen, dit is goed terug te zien aan sommige gebouwen. Zo was er een miniatuur molen, een Stadthuys, Heerenstraat, Jonkerstraat, mooie grachten en een aantal kerken (tussen de loeiende Moskee's en Chinese Tempels). Hier hebben we een paar relaxte dagen gehad, beetje souvenirs kijken, musea bezichtigen, eten, lang slapen, bioscoopje pakken, shoppen, eten, slapen, eten, wandelen, foto's maken en niet te vergeten slapen en eten.

Maargoed, na het weekend bleek Melaka ineens eens stuk minder bruisend, dus op maandag weer terug naar KL, aangezien we Ruben hier dinsdag van het vliegveld moesten halen. Na een warm onthaal en een korte nacht slaap, hebben we Ruben in vogelvlucht KL laten zien. Wederom weer naar de bioscoop geweest (3e keer al hier in Maleisië, is hier erg goedkoop en ze hebben heerlijke caramelpopcorn!!) in de welbefaamde torens. Ruben had het nogal zwaar, aangezien wij het tempo er goed inhadden en hij een halve jetlag had, hihi. Maargoed, vanavond kan hij weer lekker in het kinderbedje slapen. Morgen vertrekken we naar Pulau Pangkor voor wat relaxwerk aangezien de mannen het zwaar hebben met Rosanne.
Rosanne heeft het in de grote stad juist makkelijk (vooral met oversteken), nu ze aan de ene kant een Voorang Oetan en aan de andere kant een Chimpansjees heeft lopen!!

De plannen om alsnog naar de Cameron Highlands te gaan zijn gewijzigd, aangezien dat gebied vooral bekend staat om haar theeplantages. Zie je het al voor je; Rosanne twee dagen door de theevelden wandelen met chagrijnige mannen om vervolgens gezellig aan de thee met sandwiches en taartjes te gaan... Niet echt een geslaagd plan. Dus vandaar de daagjes op het eiland Pangkor. De 13e moeten we weer terugzijn in KL om ons vliegtuig naar Sabah te pakken.

Hier is het alweer de hoogste tijd om te gaan slapen, alleen is er één probleempje, onder ons guesthouse zit een bar.. Deze heeft de muziek (vooral de bas) zo abnormaal hard staan, dat we niet raar staan te kijken als we vannacht uit bed gestuiterd zijn... Gelukkig hebben we oordoppen, maar tegen de trillende vloer werken ze helaas niet, haha. Slaap lekker!

Liefs Jasper, Ruben en Rosanne

Anja

Hoi Jasper en Rosanne,
Wat een belevenissen. Zo leuk om te lezen, temeer daar Ron en ik in november een cruise gaan maken vanuit Singapore via Bali, Australië, Tasmanië naar Nieuw Zeeland, dus waar jullie nu zitten, daar komen we in de buurt.
Hebben 13 juni de opening van de praktijk in Rolde meegemaakt. Het is zo mooi geworden! Alle mondzorg onder één dak, ideaal. Maar ik zal je niet met werk vervelen. Zitten nu in een heel warm Spanje en genieten heel erg van ons huis. Heel veel plezier weer en tot een volgende keer. Groeten, Ron en Anja

Dora

He Ruben wat leuk dat je er ook bent, veel plezier!!
liefs

jeannette lochem

Hallo jasper rosanne en ruben,
wat leuk dat jullie daar nu met z'n drieen zijn!
hoezo past ruben niet in zijn bed??
ik hoop dat jullie nog naar Cameron Highlands gaan, wij zijn daar jaaaren geleden als vijf slakken op een rijtje doorheen getrokken, mooi en lekker als je van thee houdt!! maar dus wel moeilijk te komen....
heel veel plezier samen, groetjes
Jeannette.

els

Even weer een berichtje vanuit het regenachtige Groningen. Simon en ik hebben gelukkig een paar mooie dagen op Vlieland meegepikt in mini-tentje met mini-stoeltjes en plastic-bordjes/bestek. Wij weten nu ook een klein beetje hoe het is om je eigen huisje mee te sjouwen, jaja ;)
Mooi dat Ruben goed aangekomen is! Hoe lang blijft hij? Veel plezier samen en alvast een goede reis gewenst naar Sabah!
Een troost voor Rose, als je weer in Nederland bent: hier hebben we ook thee + sandwiches en taartjes hoor! Even geduld nog.
doeii! Liefs els

Simon

Hey Jasper, Rosanne en Ruben!

Leuk om verhalen te lezen. Wat een verhalen. Mooie fotos van die Twin Towers. Volgens mij zijn daar ook behoorlijk wat films gemaakt. James Bond en Entrapment volgens mij!

Ik zelf heb ook mijn vakantie er op zitten. Even 5 nachten Gekampeerd op Vlieland! Alleen maar mooi weer!

Nou ik wacht af op het volgende verhaal.

OJa Rosanne ik heb je geaccepteerd bij Facebook.
Zit niet veel achter internet aangezien ik nog steeds geen internet thuis heb!

Nou veel plezier daar met z'n 3en

Suzanne

hey Jasper en Rosanne!

Ik dacht laat ik weer eens kijken wat jullie allemaal weer beleeft hebben;) En jullie hebben al weer zoveel beleeft, echt interessant om te lezen, en ook leuk geschreven trouwens:) Ook weer mooie foto's zie ik!
Nou gaaf zeg, ben benieuwd naar jullie volgende belevenissen!:)

Groetjes van Suzanne

Suzanne

Oja, eventjes vergeten: Wat leuk ruben dat je daar nu ook bent:) Goeie reis gehad? Nou veel plezier daar he samen;)!

Groetjes!