Wereldreis Jasper en Rosanne

Ladyboys en Moslim Service

Het zeekajakken vlakbij Krabi was een leuke ervaring. In het mangrovebos kwamen de aapjes bij ons op de boot om water te jatten en hun familielid Jasper te bewonderen.

Na Krabi zijn we doorgereisd naar het eiland Ko Lanta, het was daar laagseizoen en dat was enigszins te merken, haha. Na twee dagen zon, cocktails in de Freedom Bar en nauwelijks andere mensen, kwam de regen tevoorschijn en na een filmmarathon van 48 uur hadden we het wel weer gezien op dit eiland. Op naar Maleisië, waar 'ladyboys', oftewel 'shemales' niet officieel geaccepteerd zijn zoals in Thailand. Korte uitleg; in Thailand lopen veel mannen rond die als vrouw door het leven gaan. Sommige kunnen het echt goed. Mooie lange opgestoken haren, tutten voor de spiegel met make-up en kleding, verwijfde bewegingen.. soms niet te onderscheiden van echt... TOT ze hun scheur opentrekken, dat is even schrikken als er bij een 'vrouw' ineens een scheepstoeter uit het giecheltje komt... Beetje vreemd dus en zeker niet lekker! Haha!

Bij de grensovergang hebben we ook wel weer lol gehad als enige blanken. Toen we aan de beurt waren om ons uit te stempelen voor Thailand kwamen de mondkapjes tevoorschijn, en werd ons paspoort even goed gecheckt. Bij de Maleisische grens moesten we nog even door de health check (lees; twee vrouwen met net voorgebonden mondkapjes en latex handschoenen, die een gore thermometer in je oor stoppen, je een vragenlijst laten invullen en wat informatie meegeven over de varkensgriep...). Na een lange dag waren we dus wel even toe aan een goede nachtrust. Jasper zou wel even voor een guesthouse gaan zoeken en Rosanne bleef met de tassen, jawel, bij de Mac Donalds wachten.

Na een uur kwam Jasper terug om te vertellen dat alles echt goor was en dat als enige optie een duur (14 euro per nacht, in vergelijking echt belachelijk duur hier, haha) hotel overbleef. Het hotel had ook een eigen restaurant, de Halal Chinees (grotendeels Moslim bevolking hier), wat overigens ranzig was. Onze bestelling;

• Fried Fish in Mango (hele vis mét hoofd, gefrituurd en wel. Rosanne had zo'n honger dat ze hem, na veel gepiel, helemaal alleen geslacht/opgegeten heeft, een hele overwinning voor Rose!)

• Vegetable soup (dan denk je aan vegetarisch, maar nee, verbleekte groente, garnalen, kip, varken, en heel veel water. Zelfs als je er een foto van zou maken op de camerastand 'levendig' ziet de groete er nog niet smakelijk uit..)

• Mixed vegetables (exact hetzelfde als de groetensoep, maar dan hebben ze het in een vergiet gedonderd, en wordt het dus geserveerd zonder water)

• Beef in Mongolian sauce (knalrood, kneiterpikant, zo taai als kauwgom en nog koud ook. Misschien zou je er nog iets aan hebben als antislip op de badkamervloer..)

• Fruit salad (10 stukjes watermeloen)

• Steamed rice (heerlijke witte rijst!)

Na onze heerlijke maaltijd was het tijd om naar de kamer te gaan voor een heerlijke nachtrust. Op onze standaard kamer (nog slechter dan de kamers voor 3 euro in China) kwamen twee vrienden langs; meneer en mevrouw K.Akkerlak, tijd dus om de klamboeboe op te hangen. Na een paar heerlijk uurtjes slaap werden we bruut uit onze slaap ontwaakt, iemand bonkte keihard op onze deur om 4 uur 's nachts en schreeuwde dat we wakker moesten worden en de deur open moesten doen. De adrenaline stroomde door onze aderen, we schrokken ons wild. Wat voor idioot/ enge vent stond er voor onze deur!? Wat moest hij van ons? Een paar keer schreeuwen dat hij weg moest gaan hielp niet, dus toen zijn we maar naar de deur gelopen om door ons loergaatje te kijken, misschien was er wel brand ofzoiets. Het leek net een enge film en Rose durfde niet door het gaatje te kijken, bang dat er ineens een kwaad oog voor zou komen of iets dergelijks. (Te veel enge films gezien, haha). Jasper keek door het gaatje en opende daarna de deur, het waren mensen van het hotel, met de mededeling dat ze de verkeerde kamer hadden. Zochten ze iemand? We snapten er niets van. De jongens klopten op alle deuren en compleet aangeklede families kwamen naar buiten. Wat was dit? Jasper als held op slippers is naar beneden gelopen om een uitleg te vragen. Wat blijkt nu; 'Moslim Service', oftewel, iedereen wordt gewekt om het eerste gebed in de Moskee niet te missen. En een 'sorry dat we u gewekt hebben meneer' kon er niet eens vanaf.. Wat verwacht dat mens nou, dat we haar bedanken voor een gebroken nacht, omdat we deze zomaar gratis van het huis kregen? Moslim Service m'n R**T!! Volgende keer als we weer in zo'n hotel slapen zetten we een emmer koud water klaar voor degene die ons nog eens zo durft te laten schrikken. De rest van de nacht hebben we geen oog meer dichtgedaan.

Surprised

De volgende dag konden we gelukkig een bus pakken naar Kuala Besar, waar de boot naar de Perhentian eilanden vertrekt. We konden kiezen; langzame boot en goedkoper of snelle boot en duurder... We hebben de snelle gekozen, en óf die snel was... De waterspetters vlogen ons om de oren en de bagage stuiterde van de ene kant van de speedboot naar de andere. Een gaaf bootritje dus. Na eindeloos zoeken (hier is het high season en alles zat vol) hebben we een leuke accommodatie gevonden met een prachtig uitzicht over de zee. Wel weer (voor onze begrippen) duur, maar waarschijnlijk moeten we aan deze prijzen wennen hier in Maleisië. We zijn hier met 3 mensen uit Zuid-Afrika en hebben al een leuke avond gehad. (Het eten is hier wel weer goedkoop en erg lekker gelukkig). Hopelijk kunnen we even goed tot rust komen hier en een beetje bruin bakken, want daar zijn we naar al dat zware reizen wel aan toe

Laughing
. Haha!

Fantastisch dat er zoveel mensen met ons meereizen en we zien uit naar jullie reacties, erg leuk om te lezen iedere keer. Bedankt!

Tot de volgende keer!

Jasper en Rosanne

Sander en Wanda

Lekker een paar dagen genieten op de Perhentians! Gaan jullie ook op zoek naar de monitor lizzard? Die lopen er erg veel rond en zijn erg groot!

Geniet van jullie reis

Groetsels,

Sander en Wanda

Joke&Rob

Prachtige foto's van jullie avonturen. Blij dat alles zo mooi gaat. Nu weer een andere cultuur met alles wat daar bij hoort. En jullie beschrijven het allemaal op een manier alsof we er zelf een beetje bij zijn. Leuk!

Linda

Toch fijn dat die aapjes hun albino-neef wel herkenden:-)

Jess

Heey Rose en Jas,

Hier zit ik dan achter mijn laptop en het regent enorm! Ik ga zo met Jochem naar Indian Summer Festival! Ja je leest het goed, SUMMER! haha
Wat ook weer een mooi verhaal over de Moslim Service:) De foto's zien er weer geweldig uit! Zou zo even langs willen komen!

Nou lieverds, ik ga mijn poncho uit de kast halen!
Denk aan jullie!

X Jess

Caro en Eg

hihihi dat is lekker wakker worden :-), jammer dat daar nou niet een filmpje van is!

Super mooie foto's weer!!! We kunnen steeds niet wachten tot jullie er nieuwe op plaatsen...Vooral Eg was ook erg benieuwd naar jullie foto's van Koh Tao.

Helaas heb ik Eg nooit zover gekregen om te gaan kajakken maar nou ziet hij maar weer wat 'ie allemaal gemist heeft...;-) Lekker genieten daar!!!

Liefs ons

jeannette

Hallo Jasper en Roos,
vandaag julllie verhalen eindelijk weer eens gelezen, ik had een hele tijd niet gekeken door alle drukte met de bruiloft hier.

super reis wat een ervaringen allemaal! en prachtige fotos

je zou je toch doodschrikken! rare lui om je zo wakker te maken!
liefs Jeannette. (tante)

Marieke

wat geweldig om allemaal te lezen.
geniet ze maar weer!
groet Marieke

Dora

Even een weekje er tussen uitgeweest, Oerol!! Het was uiteraard weer heel gezellig!
Fijn om weer wat van jullie te lezen en te zien en tot.............een volgende keer!
Liefs xx

Dina

Hoi Jasper en Rosanne,

Fijn met jullie mee te lezen(reizen), een verhaal om jaloers op te worden!!! hahahahaha
Jullie genieten in ieder geval met volle teugen! Ga zo door!!!!!
Wij, mijn moeder, zus en ik gaan over drie dagen naar Amerika, naar mijn jongste dochter Eline. Wij gaan daar drie weken toeren met een camper. Hebben ook een reismee-weblog gemaakt, www.dinelja.reismee.nl
In Hoogeveen is het heel hectisch geweest de laatste tijd. Mail ik nog wel als ik even tijd heb. Hebben per 1-9 een nieuwe regio manager en sinds 1-6 een nieuwe manager regio's. Groeten van de collega's.

Dina ;-)

els

Hai! Wat leuk dat ze in China GROETENsoep serveren! een kleine hint dat jullie ook nog wel een beetje aan ons denken? ;)
De rest van het verhaal over het eten heb ik maar even snel doorgelezen, bah. haha
Leuke foto's van het zeekajakken met de aapjes! Nog look a likes van Simon gezien? (haha, hopen dat ie dit niet leest;))
Ik wacht het volgende verhaal weer af, veel plezier en pas goed op elkaar!
Liefs Els

Lieneke (CBS Anne de Vries)

Hoi Rosanne en Jasper,

écht ontzettend leuk om jullie reis te volgen via de verhalen, foto's en video's! Wat hebben jullie in de afgelopen weken al veel gezien en meegemaakt. Fantastisch om zo 'mee te kunnen reizen'!

Groetjes, Lieneke

Anniek

Hoi Jassie en Roos!
Leuk dat jullie in mijn geboorteland zijn, en zelfs nog over mijn geboorteland heen gaan vliegen! Mochten jullie in Miri uit het vliegtuig gaan /moeten (het vliegtuig maakt een paar tussenstops!) daar is het echt heel erg koud! In kota kinabalu kan ik de sizzling beef erg aan bevelen!

Veel plezier groetjes Anniek

Mennega

Hoorde laatst dat jullie een weblog hadden. Man, man, man als ik het allemaal lees zit hier een erg jaloers iemand. Wat een superverhalen! Erg leuk om allemaal te lezen. Geniet ervan jongens!

Groet Ronald