Wereldreis Jasper en Rosanne

Zelfs de honden zijn hier relaxed!

De afgelopen 5 dagen zijn we op het heerlijke eiland Ko Tao geweest, wat onderin Thailand ligt. Hier hebben we 6 duiken gemaakt in de zee, wat weer een prachtige ervaring was. De laatste duik hadden we kans om een Whaleshark te zien, maar helaas was deze er die ochtend niet. (Daar waren we verdorie om 5.30 uur voor opgestaan..) Maar ondanks dat we de Whalesharrk niet gezien hebben was het wel een super mooie duik. We hebben wel andere grote vissen gezien en ook de een vis die nogal agressief kan zijn als je in zijn trechtervormige terratorium zwemt.. Toen Rose dan ook zo'n vis op een afstandje zag had ze haar duikinstructeur met twee handen vast bij zijn flipper en schudde hem flink heen en weer (hij was net relaxed het koraal aan het bekijken en schrok zich natuurlijk wild haha!). Later werden er nog grapjes gemaakt dat wanneer je Rosanne achterop de zuurstoftank van iemand gekluisterd zag, dan was er een Titan Triggerfish in de buurt of een ander groot zeebeest.

Over de honden hier op het eiland; 's ochtends nemen ze een duik in de zee, spelen wat in het lage water, jagen de visjes een beetje op en snuffelen wat in het rond. Wanneer de zon begint te branden, scharrelen ze langs de restaurantjes aan de kustlijn om hun favourite snack te bemachtigen. Als ze dan lekker hun buikje rond hebben gegeten, graven ze op een beschutte plek een gat in het strand, waar ze lekker koel kunnen chillen. De rest van de dag liggen ze te pitten en wanneer de avondkoelte in aantocht is gaan ze weer even een douche nemen in de zee, krabben zich eens lekker achter de oren en gaan weer op zoek naar een lekker hapje. 's Nachts blaffen ze het resort bij elkaar om hun terratorium te bewaken en chillen ze lekker op het strand met hun vriendjes en vriendinnetjes onder het genot van een heerlijke slok zwembadwater. We hebben heel wat zwerfhonden gezien, maar deze hier op Ko Tao hebben het wel erg goed voor mekaar!

Na een reis van 8,5 uur op de nachtboot (ze hadden ons grote bedden beloofd, nou, het was zeg maar één groot bed, haha! zie foto hierboven) en 3 uur van tuk tuk naar bus en weer naar een andere bus, zijn we net aangekomen in Krabi. Morgen gaan we hier zeekajakken door mangroves en langs limestones. Ook kunnen we grotten in waar nog nog oude rotstekeningen te zien zijn. Dat wordt dus weer leuk!

Groetjes Jasper en Rosanne

Els

Zo wat een belevenissen weer! Haha en Rose met haar duikavontuur. Ik vind het knap dat je het maar gewoon doet! :)
Veel plezier met zeekajakken en de grotten bekijken!
Liefs vanuit een regenachtig Nederland!

caro en eggie

haha wat een verhaal weer :-)! Koh Tao was dus geslaagd!!! Jammer van de whaleshark, dan in mexico maar. Leuk dat jullie nu in Krabi zijn. Wij hebben een week in Ao Nang doorgebracht ook erg leuk van waaruit je leuke dagtrips kan maken....

Have fun! Liefs

Chr=10

O heerlijk.. wat een genot en bij Krabi heb je Koh Pipi ook schitterend eiland om te duiken en te vertoeven... hoewel na de tsunami is er wel veel verloren gegaan van al dat schoon.
Goede tijd daar en wie reist die blijft
liefs,
Chr=10

Simon

Hey mooi ja dat deuken, wel naar de zin gehad jah.
Sjonge jonge wat kan die pa van jou lang bellen jah! Ik was toevallig in de zaak.

Zeg wat zie ik nu op de laatste foto! Marco borsato zat bij jullie in de boot?? ;)

Nou veel plezier daar!!

Groetjes

duiken natuurlijk ;)

Linda

Het Japser en Rose,

Handig dat je zo'n blog bijhoudt, anders had je ons alles thuis moeten vertellen......
Rose, ik had die duikinstructeur waarsch continue vast gehouden, dus dat van jou valt best mee hoor;-)

Dikke kus

Hans

Heey,

Leuk om te lezen dat jullie in Thailand zijn aangekomen. Over een maandje ben ik er ook! Maar dan zijn jullie zeker al weer weg?
Gaan jullie ook nog naar het vaste land van Thailand? Veel plezier nog in ieder geval!

Groetjes Hans

Suzanne

Nou Simon , ik denk niet dat dat marco borsato was;) die zal wel een prive boot hebben.
Maar wat gaaf allemaal zeg! Duiken onder water
Mooie foto's! ga zo door;)

Liefs Suzanne

Jess

Heey Jas en Rose,

Ik ben weer helemaal op de hoogte van jullie belevenissen en heb alle foto's bekeken!
Ziet er geweldig uit!

Liefs,
Jessica

Ineke

Lieve Rosanne,

Heb even(...!!) bijgelezen. Wat een reis en wat leuk om het zo te documenteren!
Hier lijkt het opeens een saaie boel, dat vindt Cupido ook!
Groetjes aan Jasper, veel liefs, Ineke

Henk

Is nice!!!

Merk dat je t goed naar t zin hebt!

Over drie weken ga ik richting thailand/ laos en misschien nog Cambodja. Ik blijf er maar 2,5 week... verschil moet er zijn he.

Rosanne en Jasper nog heel veel plezier!

Gr Henk

Marina

Hey wereldreizigers!
Superverhaal weer over Rose en haar angst voor vissen, hahaha. Erg leuk om te lezen. Ben weer helemaal op de hoogte... Wat een prachtige omgeving lijkt me Thailand.
Ik hoop ook ooit eens zo`n reis te mogen meemaken!
Have fun en tot gauw!
Groetjes Marina