Wereldreis Jasper en Rosanne

2-daagse jungletrekking Nam Ha NPA

De afgelopen 2 dagen hebben we in de jungle doorbracht. We hebben ontzettend geluk gehad met het weer, af en toe een regenbui, maar voornamelijk droog. We hadden 2 Ieren in de groep en 3 jongens uit Californië. De Ieren waren beregezellig (hadden zelfs thin whistle bij zich om gezellig Ierse muziek mee te maken. Rosanne baalde al dat ze dr viool niet bij zich had...) maar de 3 andere “jongens” daarentegen.... Wat een mietjes zeg, kijk Rosanne is een piepert als het om kleine kriegelbeestjes is het oerwoud gaat, maar deze jongens konden er ook wat van! En echt waar, ze hebben de hele dag en avond non-stop lopen kwekken... Wat een kippenhok... Wilde beesten hebben we dus niet gespot.

Wat we wel veel gezien hebben zijn bloedzuigers. Normaal laat Rosanne het donor-gebeuren over aan Ilse, maar hier in de jungle moest ook Rose eraan geloven... (zie foto). Echt rotbeesten, ze wachten op de blaadjes in de omgeving van de rivier tot je voorbij komt, dan klimmen ze met een rotgang je schoenen en broek omhoog. Vervolgens zuigen ze zich vast aan je been en spuiten ze iets in je waardoor het bloed op hun plekje constant door blijft bloeden. Als ze vol zijn laten ze zich naar beneden kletteren, maar het wondje blijft maar doorbloeden. Zo heeft Rose 2 uur doorgebloed, nadat zo'n rotbeest zich in haar knieholte aan haar vergrepen had.

In de avond kwamen ineens miljoenen termieten tevoorschijn, om lekker rond te vliegen, te paren, vervolgens hun vleugels af te werpen en dan geroosterd te worden door de gids.... BAH!! Jasper heeft ze nog geproefd ook. Dat was dus geen goede-nachtkusje voor hem... De vuurvliegjes waren 's avonds wel heel mooi, net als de vele sterren.

De gids was een jongen uit Laos van 25 jaar, wel een gezellige vent, maar hij vond de Lao Lao (lokale sterke drank hier) iets belangrijker dan het vertellen over hoe en wat in de jungle, haha. Het eten op zich was lekker, Rosanne heeft van tevoren opgegeven dat ze vegetarisch is, wat maar goed was ook toen ze zag dat de gids 's avonds na een half uurtje zoeken terugkwam met een zak, ja echt waar, KIKKERS!!!!!!!!!! En dat werd dan voorgeschoteld tijdens het ontbijt. Goeie morgen... Nog een kopje koffie?

De eerste dag hebben we 16 km gelopen (waarvan veeeeeel klimmen) en de tweede dag 15 km (klimmen en dalen, 4,5 uur gewandeld). Nu zijn we beiden kapot en liggen lekker te luieren op onze kamer. Morgen gaan we alweer vroeg met de bus, waarnaartoe weten we nog niet precies, maar het is de bedoeling dat we in rap tempo naar het zuiden gaan voor the 4000 Islands. Leuk dat in de lonely planet staat: reistijd met de bus varieert van lang tot heel lang.....

Kus Jas en Rose

Simon en Els

Wat een verhaal weer! Hopen dat Rosanne verder geen last krijgt van dr wond van die rotbeesten! En wat ze voorschotelen als ontbijt, bluh! Geen kikker gekust om te kijken of er nog een sprookje uitkomt? ;) Jullie maken wat mee zeg.
Heb even gegoogled op 4000 islands, ziet er weer mooi uit! Veel plezier daar en succes met de lange tot hele lange reis!
Liefs Simon en Els

Linda

Hoi hoi!

Het blijft ook maar mooi he, de dingen die jullie zien. Super zeg! Wij gaan hier heerlijk eten, sla, gebakken aardappeltjes en een schnitzel, simpel, maar erg lekker;-)

Dikke kus

Dora

Lieve mensen,

Prachtig allemaal!
Roos wat moedig van je, ik denk dat ik de jungle had overgeslagen , haha!

Liefs

Liefs

Sandra

Hey Roosje! Wat een verhalen allemaal! Wel wat wildere belevenissen dan ik hier meemaak allemaal.. hihi. Maar ik vermaak me ook prima hoor. De tijd gaat onwijs snel voorbij! Volgende week komt Dennis alweer deze kant op vanuit de VS. En dan gaan we samen nog even op zoek naar de Inka´s!
Geniet er lekker van daar! Ik volg je vanaf een ´afstandje´!

Muchos besos de Cusco!

sander en wanda

Hey globetrotters,

Wij zitten nu nog heerlijk in Vietnam maar hebben al wel een vlucht naar Bangkok geboekt. 7 Juni vliegen wij naar Bangkok vanwaar we in een dag of 3 naar Cambodja gaan reizen. Wie weet treffen we jullie in Cambodja nog ergens.

Geniet in ieder geval van alles want de tijd vliegt!

Sander en Wanda

Laura en Julian

haihai, zijn we weer ;) net ook gereageerd op een ander verhaal volgens mij...
nu zit julian (Ambelt) naast mij en hij mist juf Rosanne!
Dus nu gaan we je de groetjes doen!
Mooie foto's hoor! Julian heeft ook patatjes bij de Mac gegeten net als juf Rosanne! Leuk he?

Groetjes van ons!

Suzanne

Hey Jasper en Rosanne!

Ik heb net weer jullie verhalen gelezen, en wat maken jullie veel mee zeg! Dat worden vast vele herrineringen;) En bahh wat vies wat ze daar soms eten:s Wel heel wat anders weer ja! En hoe gaat het met Rosanne met die wond? moet wel heel erg zeer gedaan hebben! Ik denk niet dat ik levend uit zon jungle was gekomen:P Knap hoor;) Wel gezellig dat jullie ook nog mensen tegenkomen, dat is ook wel handig:)
Nou ik ben benieuwd wat jullie nog meer beleven.
Ik blijf jullie volgen

Groetjes van Suzanne