Wereldreis Jasper en Rosanne

Luang Nam Tha

Hallo allemaal!

Na paar dagen up-tempo reizen zijn we dan aangekomen in Luang Namta, in het noordwesten van Loas. Helaas werkt het kaartje op de website niet in Laos, dus kunnen we nit precies aangeven waar we zitten.

Vanuit Vientiane zijn we per lokale bus gereisd naar Vang Vieng. Dit is echt een apart plaatsje, aangezien iedereen overdag op de rivier ligt in een rubber band (beetje biertjes en drankjes drinken in de barretjes waar je langs komt als je over de rivier drijft). En 's avonds liggen alle toeristen dronken te wezen in de restaurantjes, waar ze kussens hebben liggen en waar Friends non-stop op tv is. Aangezien dit plaatjes voor ons alleen een tussenstop was omverder te reizen naarLuang Prabang, zijn we de volgende ochtend alweer vroeg vertrokken. We zijn met een VIP bus(lees, bus met airco, verder niks bijzonders hoor, haha) naar Luang Prabang rereisd. Deze reis verliep niet zonder problemen, aangezien de chauffeur in een klein dorpje een jongetje aanreed die plotseling de weg overstak. Gelukkig is het jongetje er vanaf gekomen met een bloedneus en een flinke buil op zn hoofd, verder niets ernstigs. Wel hebben we een uur moeten wachten tot we verder konden rijden, aangezien de lokale politie eerst de bus met een witte spuitbus moest omtekenen en de plek moest markeren waar het ventje tegen de bus omhoog gelopen was.

Toen we eindelijk weer in de bus zaten, met de hele familie, inclusief jongetje natuurlijk(waarschijnlijk toch even langs het ziekenhuis voor een check), hoorden we na een krap half uurtje een behoorlijke knal... Ja hoor, klapband... Nou dat ging dus weer lekker, haha!! Met de lokale bus geen problemen, maar met de VIP bus....

Uiteindelijk zijn we aangekomen in Luang Prabang, dit maakte een hoop goed, want wat was de omgeving hier prachtig. We zijn een dag naar de watervallen geweest, in de tuktuk hebben we een NL's stel ontmoet, hier hebben we een leuke dag mee gehad en zijn we gezellig mee gaan eten.

Vanuit Luang Prabang hebben we een slowboat gepakt naar Pakbeng. Dit was ook weer een avontuur opzich, aangezien we na 6 uur varen midden in een enorme regen/ onweersbui terecht kwamen. De boot heeft een uur stilgelegen, omdat het zicht te slecht was. Wel was dit heel gaaf om mee te maken. In de avind kwamen we aan in (regen)Pakbeng. Het heeft de hele nacht geregend en ook was er een hond die dacht dat hij Jody Bernal was... Niet lekker geslapen dus.

De volgende ochtend wee vroeg op om de bus naar Oudomxai te pakken voor een overstap op de bus naar Luang Namta. Deze busreis ging prima, op het scheuren door de bergen en de lokale muziek op volume +26 na...

Vanuit hier gaan we waarschijnlijk een jungletour doen door Nam Ha National Park van 3 dagen. Dit hangt en beetje af van het weer, we zitten hier namelijk in het regenseizoen en de voorspelling zegt : 'shower'... Maargoed, met de poncho's komen we een heel eind.

Jullie horen weer van ons!