Wereldreis Jasper en Rosanne

Drie dagen Hong Kong

Hong kong een erg drukke stad. Leuk om meegemaakt te hebben maar drie dagen is genoeg. Na ons vorige bericht hebben we een paar leuke bezienswaardigheden opgezocht. Zo zijn we met een tram naar het hoogste puntje van Hong Kong gegaan. De Peak Tram gaat via een zeer stijle rails naar boven. Eenmaal aangekomen hadden we een mooi uitzicht over alle wolkenkrabbers van Hong Kong. Bovenop de berg waren natuurlijk alleen maar toeristen. We hebben daar voor de tweede keer bij de Mac gegeten. Vervolgens zijn we zelf ter voet naar beneden gelopen dat was zwaar maar erg leuk om te doen. Zo liepen we door mooie oerwoud achtige bossen naar beneden. Eenmaal terug in het centrum zijn we een bank binnen gegaan namelijk the Bank of China want deze heeft op de 43 verdieping een observation floor. Dus de lift ingestapt en dachten dat duurt wel even dat deze lift bij verdieping 43 aankomt maar het duurde niet langer dan een minuut. Na deze beleving zijn we nog even het centrum ingegaan en vervolgens terug naar ons hostel.

De volgende dag stond op de planning de grootste buitenstaande Boeddha van de wereld te bekijken. Dus weer de metro in en naar de Boeddha toe. Eenmaal aangekomen op het eindpunt van de metro zijn we overgestapt op de kabelbaan die ons over de bergen naar de Boeddha bracht. Het was er natuurlijk erg druk maar toch prima te doen. Hier veel foto's gemaakt en nog een wandeling door de bergen en toen weer terug naar het dorpje voor wat heerlijke noodles, die we moesten eten met stokjes. Wij als twee linkepoten proberen met rechts te eten, zo hoort dat hier, maar dat ging echt niet, haha. Eenmaal aangekomen bij onze hostel stelde de huisbaas voor om eten voor ons te maken, dit aanbod sloegen wij natuurlijk niet af. Het eten was heerlijk, roasted duck, wederom met stokjes eten, maar oefening baart kunst! Vervolgens stelde onze huisbaas voor om even door de stad te lopen. Hij liet ons verschillende marktjes zien. Zo ook the Fish Market, waar allemaal kleine visjes in zakjes voor de verkoop hingen. Zoiets zou je nooit zien in Nederland. Na twee uur door de stad te hebben gelopen zijn we terug gegaan om onze tas in te pakken.

Dag van vertrek richting Guilin. Vroeg uit bed gegaan, visum opgehaald, zodat we China in mochten. Dit ging makkelijker dan verwacht. Vervolgens op zoek gegaan naar het goede busstation en wachten op de bus. Na 8 uur wachten was de bus er eindelijk. Deze bus was niet voorzien van stoelen maar van bedden, relaxt dus, alleen waren deze bedden aangepast op de lengte van de Chinezen dus was voor Jasper wel even proppen. Deze busreis duurde 10 uur. Eenmaal aangekomen in Guilin moesten we opzoek naar ons hostel. In de regen op zoek was geen pretje, al helemaal niet als niemand Engels kan praten. Gelukkig na LANG volhouden en gebruik van het 'point it' boekje (bedankt Karin, Eric en Ischa!) toch gevonden. Nu goed slapen want over twee dagen gaan we alweer verhuizen. We zijn van plan om via rivier de Li naar Yangshuo te gaan, hier schijnen veel meer backpackers te zijn, al met al een groot avontuur dus.

Jullie horen weer van ons!