Wereldreis Jasper en Rosanne

Hong Kong

Na een lange vlucht, zo'n 15 uur, zijn we dan eindelijk op de plaats van bestemming, HONG KONG! Het hostel moesten we even zoeken, maar nu we weten waar het zit, is het makkelijker dan het eerst leek. Dit is voor de komende 2 nachten prima. Slapen kunnen we vast wel, aangezien we allebei behoorlijk moe zijn.

De avond begint nu te vallen en het uitzicht buiten wordt steeds mooier! Al die lampjes! En dan zitten we nog niet eens in het modernste stuk van Hong Kong.

We hebben net een hapje gegeten bij de mac donalds, aangezien dat het enige drukke restaurant in de omgeving was met een engelstalige menukaart. (Nou Laura, die vitaminepillen komen dus zeker goed van pas!! hihi) Waarschijnlijk gaan we overmorgen in een hostel op Hong Kong Island slapen, in die omgeving schijnen meer restaurantjes te zijn en is meer te zien.

We proberen zo snel mogelijk ons visum voor China te regelen en de hoogtepunten uit Hong Kong te zien en dan weg uit deze drukte.

Wij gaan zo lekker slapen, hopelijk kunnen we er morgen weer tegenaan.

Jasper en Rosanne

Marina

Hey reizigers!!

Fijn om te horen dat jullie heelhuids zijn aangekomen.
En veel plezier in Hong Kong!

Groetjes Marina

Miranda

Hoi Jassie en Rose!
Gelukkig zijn jullie veilig aangekomen in Hong - Kong! Heel veel plezier daar en succes met het regelen van het visium zodat jullie maar snel al het moois van China kunnen gaan bewonderen! En veel foto's plaatsen he! Zodat wij thuis kunnen meegenieten ;)
Xx Miranda en Thomas

Jess

Heey Lieverds,

Fijn om te lezen dat jullie op plaats van bestemming zijn!

Genietse!
xx

Joke & Rob

Wat een leuke foto's, zo kunnen we een beetje van de sfeer proeven (met mayo). Veel succes morgen bij de ambassade en we blijven de mail lezen!
Groet'n uut rolde

Chr=10

Voorlopig hebben jullie de langste vliegreis gehad en zijn jullie gelukkig goed aangekomen.
Nu lekker op avontuur in een andere cultuur. Veel plezier!

Marije en Sander

Heey!!

Leuke foto's en suc6 met het regelen van jullie visum!
We blijven jullie volgen.

Liefs

Joost en Tessa

Heeeej J&R!

Eindelijk kan de reis beginnen!! Fijn dat jullie goed zijn aangekomen in Hongkong! Haha, de Mac.. ja dat is vertrouwd he! ;) En ook fijn dat Jassie er zo mooi bovenuitsteekt met zijn blonde lokken, dan raken jullie elkaar tenminste niet kwijt in de massa.
Heeel veel plezier en succes en we zien de volgende foto's/berichtjes wel weer.

Xxx Joost en Tessa

Hans

Dikke prima!! Veel plezier komende tijd!
X

Dora

Fijn dat je jullie goed aangekomen zijn en leuk om op deze manier jullie te volgen!!

Geniet, liefsXX

alice en familie

he rosanne en jasper
wat leuk nu al foto's uit het verre china.
gelukkig hebben ze daar ook een mac!!!!
rust nog lekker even uit en daarna reis ze !!
groetjes en dikke kus frits alice aniek karlijn

Wilma en Dylan

Hey Lieverds,

Fijn dat jullie goed zijn aangekomen!!
En jullie hebben nu alweer de eerste foto's erop staan, heel leuk.
Hebben jullie al een Mac Dog gehad :-)
We kijken uit naar jullie volgende verhalen en foto's.
Veel plezier.

Dikke kus Wilma en Dylan

Emiel en Jannes

geweldig om te zien dat jullie daar in de stad lopen tussen al die kleine chinessen :D we kunnen begrijpen dat jullie daar niet al te lang willen zijn want om al naar die drukte te kijken word je al overspannen !
we kijken uit naar de volgende foto,s
we missen jullie nu al !

chinsjan sjouw ( dikke kus in het chinees)

Diana

Mooi dat de eerste aanloop goed is verlopen. Nu maar lekker beetje uitrusten, koekeloeren en beseffen dat jullie echt weg zijn! Veel plezier!
Lieve groet, Diana X

Tante Rie en Oom Okko

Hoi. moet je nu helemaal naar Hong Kong voor een
patatje ? Hebben ze in Assen geen Mac Donalds ?
Geniet maar veel van deze bijzondere reis.
Groetjes van de oudjes uit Leersum.

sjoek en steve

he laiverds...
goed om te lezen en zien dat jullie het naar de zin hebben....
en nice picture,s.....
heel veel plezier en geniet ervan.
blijf uit de krant.

dikke kus sjoek en steve

Simon en Els

?
Fijn dat jullie goed aangekomen zijn! We wachten vol spanning op een nieuw verhaal! Geniet ervan.

Dikke knuffel voor Rosanne van Els (je weet wel, roos.. zo'n lekkere knuffel)
Ennu, Jasper 'High Five' van Simon :)

Linda

Hey luitjes!

Hier dan eindelijk een reactier vanuit de Wouden:-)
Ziet er goed uit allemaal. En toch maar naar de Mc geweest... hihi

Dikke kus

Ella en Jan Westendorp

Hallo Rosanne en Jasper,

We lazen in jullie mail dat jullie uit de startblokken zijn gegaan en wel in het meest vriendelijke deel van de globe, Azie. We volgen jullie van afstand.

Om je vraag over Vietnam te beantwoorden, het volgende:
Je bent beperkt in tijd dus je zult keuzes moeten maken. Vanuit China zouden wij op Hanoi koersen, daar zit je relatief dicht bij. Het is een prachtige authentieke stad, vervolgens daar een 2-daagse trip naar Halong bay boeken (Unesco natuurgebied voor de kust van Hai Phong). vanaf Hanoi zouden wij het eerste deel met de nachttrein (slaapcabine) reizen naar Hue (oude keizersstad). De trein boek je in je hotel. Vanaf Hue zouden wij een open busticket nemen richting Hoi An (aan de kust) en van daar naar Nha Trang. Vanaf hier kun je kiezen voor het binnenland (in de bergen) de oude stad Dalat of naar de kust Phan Thiet (prachtig oud vissersdorp en de rode zandduinen).
In bovengenoemde plaatsen kijk je je ogen uit. Je kunt dagelijks op vertoon van je ticket op en off de bus hoppen. Je kunt dan verder richting het zuiden naar Hanoi (HCMC) van waaruit je Cu chi kunt bezoeken (de tunnels van de vietcong die veel amerikanen noodlottig is geworden) en naar Can Tho, een grote stad in de enorme Mekong rivierdelta. Dit is een kleine greep uit veel meer maar je hebt wel een goed beeld. Vanuit Saigon kun je heel goed naar Cambodja (bus of boot) en vervolgens door naar Thailand (Bangkok). Je kunt ook sneller reizen met tein of vliegtuig maar dan mis je veel. We hopen dat je hier iets mee kunt, we zien wel wat jullie doen. Een goed(koop) en schoon hotel in Hanoi en Saigon kunnen we jullie event. aanbevelen.
Was je in Zuid-amerika begonnen dan hadden we elkaar kunnen treffen. Wij gaan 8 mei a.s. voor 2,5 week naar Brazilie (Rio de Janeiro en meer landinwaarts).

Groeten van ons. Please the eye before you die!!